Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOULUTUS - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 22:00

Sisäsiisteys

Siirry sivulle: 1 ... 23 24 25

Ruoju

Ruoju
Viestimäärä: 9

VS: SISÄSIISTEYS - Sunnuntaina, 16.12.2012 klo 19:16  
+
0
Argh mikä tuota koiraa vaivaa! Se on ihan normaali muuten, ja ollut iloliruja lukuunottamatta aivan sisäsiisti jo pitemmän aikaa.

Tänään se on kaunistelematta kussut sinne tänne, ei ole seissyt kuten normaalisti ulkona pissillä ollessa ("pikkupoikapissi", ei nosta jalkaa vielä), saattanut seistä toki paikoillaan mutta ihan normaalissa asennossa. Myös kävellessä sitä kusta on vaan liruttanut. Pissaaminen ei ole aina edes liittynyt mitenkään siihen että koira olisi innoissaan, tuntuu vaan et pidätyskyky ja -halu on kadonnut. Mikä juttu tää nyt on? Koira on muuten aivan terveen oloinen, kauheasti haluaa touhuta. Hermo menee, aivan koko ajan lorisee! :(
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 16.12.2012 klo 19:20)

Tigru

moderaattori
Tigru
Viestimäärä: 2175

VS: SISÄSIISTEYS - Sunnuntaina, 16.12.2012 klo 20:22  
+
0
^ Kuulostaa pissatulehdukselta eli pian lääkäriin sen kanssa!
Taigalta (catching moments): hetkien tallennusta. Aitoja valokuvia.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 840

VS: SISÄSIISTEYS - Sunnuntaina, 16.12.2012 klo 21:33  
+
0
Meillä edistyy sisäsiisteys nyt ihan hyvin, tosin takapakkia tulee sillointällöin.
On esim. päiviä kun meillä käy vieraana muita koiria tai ollaan muiden koiranomistajien luona vierailulla ja silloin tulee vahinkoja kun koirat litkii vettä enemmän ja hätä yllättää pennun kesken leikkien. Onko ihan normaalia 5kk pennulle?
Nyt on mennyt jonkin aikaa niin, että 7-10 päivää putkeen ollut kuiva, ja sen jälkeen tullut takapakkipäivä ja sitten taas jatkunut hyvänä sen 10 päivää ilman vahinkoja.

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 3819

VS: SISÄSIISTEYS - Maanantaina, 17.12.2012 klo 11:14  
+
0
Ruoju: Tulehdukselta kuulostaa munkin korvaan, kipin kapin lääkäriin. Meillä pennulla oli tulehdus ja kyllä huomas eron normaaliin, lorotteli ihan tosi usein pissoja sisälle, saattoi tunnissa tehdä viidet pissat lattialle vaikka just oltais oltu ulkona. Antibiootin jälkeen tilanne normalisoitui.

reppis: On normaalia. Aapo täyttää kohta 7kk ja edelleen pissii sisälle jos on oikein innostunut jostain (esim. joku uusi lelu ja sen kanssa hetken leikkii.. kohta menee ja pissaa lattialle), vaikka muuten on pääsääntöisesti sisäsiisti. Just yleensä nää liittyy leikkimis-tilanteisiin nää meidänkin satunnaiset vahinkopissat sisälle. Eli en olis huolissani.
Ja meilläkään niitä ei satu edes joka viikko välttämättä, todella satunnaisesti. Voi olla esim. kaks päivää putkeen kun tekee innostuksissaan pissan sisälle, sen jälkeen voi mennä taas pitkään kun on sisäsiisti.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 17.12.2012 klo 11:16)

Piible

Piible
Viestimäärä: 15

VS: SISÄSIISTEYS - Maanantaina, 17.12.2012 klo 15:51  
+
0
Mites te muut muuten olette tehneet tuon sisäsiisteyden kanssa, onko ollut sanomalehtiä sisällä? Täällä olisi yksi 3kk ikäinen hauvavauva, joka osaa tehdä tarpeensa ulos. Kuitenkin tekee myös sisälle sanomalehdelle (välillä myös matolle... tosin mattoa pidin vain eteisessä, jonne se ei saa mennä mutta välillä kerkeää livahtamaan jos joku tulee kylään. Ja nyt kun ollaan vanhempien luona kyläilemässä niin matot saavat kyytiä..), mikä on toisaalta ihan okei. Mutta toisaalta taas tuntuu, ettei pentu edes yritä "pidättää" (jos edes kykenee?), sillä välillä ollaan tultu juuri pihalta ulos (ja tarpeet tehty sinne) ja jo 15 minuutin päästä se pissaa sanomalehdelle yms. Ja ulos se suostuu kakkaamaan todella harvoin ja nykyään tekee tarpeensa PÖYDÄN alle (en ymmärrä miksi :o). Että pitäiskö vain tuo sanomalehti ottaa pois, että pentu tajuaisi, ettei sisälle kuitenkaan saa pissata, ja yrittäisi edes pidättää vähäsen. Yritän aina viedä pennun ulos heti heräämisen, syömisen, leikkimisen jälkeen, mutta perskule se kerkeää tekemään tarpeensa sillä välin kun puen päälle :( ja kun yksin asun niin en pysty edes nappaamaan sitä syliin, ettei se kerkeäisi tekemään niitä tarpeita. Ruuan kanssa tämä on ainoastaan onnistunut sillä, että ruokakippo maahan, minä juoksen pukemaan, kun pentu syönyt niin syliin ja ulos. Ja en osaa oikein katsoa, että koska pitäisi viedä ulos, sillä pentu ei anna mitään varoitusta (ei nuuski maata yms.). Ainoastaan silloin huomaan, kun pentu kipittää sanomalehteä kohti ja silloin on jo myöhäistä. Ja aina kun pääsee livahtamaan eteiseen niin saman tien tekee tarpeet sinne, en sitten tiedä merkkaileeko reviiriään??? Ärh, no ulos se ainakin tekee, mutta turhauttavaa silti, etten kerkeä koskaan ajoissa. Tyhmä talvi.

Kiazi

Kiazi
Viestimäärä: 108

VS: SISÄSIISTEYS - Maanantaina, 17.12.2012 klo 17:32  
+
0
Tuskinpa tuon ikäinen mitään merkkailee. Ennemminkin tulkitsisin, että koska se tekee ne tarpeensa eteiseen, se on pyrkimässä pihalle, mutta omistaja on vain liian hidas. Anssi oli lähes sisäsiisti öisin ja päivisin, kun oli yksin, hyvin pienestä pitäen. Silloin kuitenkin, kun tuli kotiin töistä, se saattoi ihan hyvin pissata 5 min. sen jälkeen, kun tultiin sisälle ulkoa. Eli kun se oli aktiivisempi, sillä oli tarve käydä paljon useammin.

Kestääkö sillä pennulla kauan ulkona ennen kuin se tekee tarpeensa? Pärjäisitkö vähemmissä vaatteissa? Voisitko pitää pipoa ja hanskoja takin taskussa ja napata sen takin mukaasi, kun pitää lähteä pihalle ja pukea vasta siellä päällesi. Sellaiset kengät, jotka saa kätevästi vain sujautettua jalkaan olisivat näppärät. Näin saisit myös pidettyä sen pennun sylissäsi.

Tosin itse en vielä tuossa iässä kovinkaan stressaisi tuosta asiasta, koska pentusi tekee kuitenkin tarpeensa myös ulos. Pikku hiljaa se oppii pidättämään paremmin ja paremmin. Sinäkin todennäköisesti opit ennakoimaan koska sen pitää päästä pihalle.

Meillä on kaikilla kolmella pidetty sanomalehtiä. En muista tarkalleen kuinka kauan. Hyvin on jokainen oppinut sisäsiistiksi omaan tahtiinsa.
Krista ja borderterrieri Anssi

Piible

Piible
Viestimäärä: 15

VS: SISÄSIISTEYS - Maanantaina, 17.12.2012 klo 19:11  
+
0
Ei kestä yleensä kauaa :) eli kyllä tajunnut ulos menemisen idean ja aina ollaan kehuttu paljon kans kun sinne on tehnyt. Tuntuu vain, että sillä on nyt kaksi "sallittua" paikkaa pissata, ulos ja sanomalehdelle. Mutta tuo takki idea oli hyvä! :) Eli koira syliin ja takki kainaloon, en tiedä miksen itse tuota ole ajatellut. Ehkä nyt kerkeisi sitten nopeammin nappaamaan koiran mukaan ja ilmeisesti pitää ravata tunni välein ulkona, niin pentu oppii. Huh, onneksi on vielä 3 viikkoa lomaa....

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 3819

VS: SISÄSIISTEYS - Maanantaina, 17.12.2012 klo 19:19  
+
0
Meillä tuo vanhempi koira osas ekasta päivästä asti tehdä sanomalehdelle, se olikin kotona helppo kun teki aina tarpeensa siihen. Tää nykyinen pentu ei tajunnut lehdestä mitään, ihan yhtä suuri osa pissoista ja kakoista meni muualle kuin lehdelle joten otin jossain vaiheessa lehdet pois. Se vähän auttoi mun mielestä sisäsiisteyteen, eli ei ihan niin usein tehnyt sen jälkeen sisälle. Kyllä se hoksas että lehdelle tehdään, mutta silti teki myös muualle. Lehdet kun otin pois niin teki sit lattialle hätänsä, ja totesinkin että mieluummin siivoan lattialta kuin siivoan silputtua pissasta märkää sanomalehteä kun pennulla oli tapana silputa se lehti pissaamisen jälkeen. Mutta siis selvästi edistyi meillä sisäsiisteys lehtien pois oton jälkeen, ei toki kokonaan loppunut sisälle tekeminen, mutta harventui.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia.

Reppis

Reppis

VS: SISÄSIISTEYS - Maanantaina, 17.12.2012 klo 20:44  
+
0
Meilläkin teki pienempänä tuota, että joskus pissaa tuli 15min väleinkin. Riippuu siitä, kuinka paljon on juonut ja kuinka aktiivinen/kierroksilla pentu on. 3kk pentu on niin pieni vielä, että kyllä se siitä muuttuu. Pidätyskyvyn lisäksi pennun mieli ja malttaminenkin muuttuu pikkuhiljaa. Meillä ollaan viimeisen kuukauden aikana menty ihmeen roimasti eteenpäin, eli nyt on joku kehitys menossa.
Meillä oli sanomalehtiä joka huoneessa tietyssä paikkaa pennun ollessa 2-3kk ikäinen. Sitten alettiin hiljattain vähentämään niin, että lopulta oli vain yksi sanomalehti eteisessä. Kun pentu alkoi itse hakeutumaan aina eteiseen pissalle, otettiin myös eteisen paperi pois. Nyt tulee joskus vielä vahinko eteiseen jos ei itse huomata, että pentu on sinne menossa. Mutta ymmärtää mennä eteiseen kuitenkin.

Tigru

moderaattori
Tigru
Viestimäärä: 2175

VS: SISÄSIISTEYS - Maanantaina, 17.12.2012 klo 23:33  
+
0

Ruoju kirjoitti:

Argh mikä tuota koiraa vaivaa! Se on ihan normaali muuten, ja ollut iloliruja lukuunottamatta aivan sisäsiisti jo pitemmän aikaa.

Tänään se on kaunistelematta kussut sinne tänne, ei ole seissyt kuten normaalisti ulkona pissillä ollessa ("pikkupoikapissi", ei nosta jalkaa vielä), saattanut seistä toki paikoillaan mutta ihan normaalissa asennossa. Myös kävellessä sitä kusta on vaan liruttanut. Pissaaminen ei ole aina edes liittynyt mitenkään siihen että koira olisi innoissaan, tuntuu vaan et pidätyskyky ja -halu on kadonnut. Mikä juttu tää nyt on? Koira on muuten aivan terveen oloinen, kauheasti haluaa touhuta. Hermo menee, aivan koko ajan lorisee! :(

Siis pissaahan tosi moni pentu ihan hirmuisen usein vaikkei mitään vikaa olekaan. Juuri jos esim pennulla on joku iltavilli menossa tai se on juonut paljon tai syönyt paljon vettä sisältävää ruokaa.

Mutta jos pennun sisäsiisteydessä tapahtuu muutos huonompaan, se pissaa huomattavan usein (ehkä eri asennossa kuin normaalisti), pissaa valuu pennun nukkuessa, pissaaminen käy kipeää, pissa on punertavaa tai pentu panttaa pissaa (tai sisäsiisteys ei etene) on syytä epäillä tulehdusta. Eli periaatteessa mikä tahansa muutos pissaamisessa tai se ettei pentu tunnu oppivan sisäsiistiksi kielii usein jostain terveysongelmasta joista yleisin on pissatulehdus. Se voi olla tosi kipeä ja vetää pennun nopeasti huonoon kuntoon (tulehdus voi nousta munuaisiinkin) mutta se on helppo hoitaa joten siksi ehdottomasti jos yhtään epäilyttää niin pentu viedään aina eläinlääkäriin.

(ja tätä en nyt halua osoittaa erityisesti kellekään vaan muistutella mieliin nyt kun Ruojun kysymys osui sopivasti tähän. Tästä asiasta kun on aina säännöllisin väliajoin täällä puhetta! Huomattavaa minusta on se että vaikka pentu ois reippaan oloinen niin se voi olla kipeä!)

Muuhun sisäsiisteysjuttuun meillä ei oo koskaan ollu papereita. Mä en oo koskaan heränny yöllä käyttämään pentuja. Enkä mä ole muutenkaan siitä kauheasti stressannut. Kotona ollessa koiria on käytetty kun ne ovat heräilleet uniltaan, syöneet tai juoneet tai jäämässä yksin kotiin. Ulos pissaamisesta on kehuttu (en oo palkannu muuten) ja sisälle tulleet pissat on vaan vähin äänin siivottu pois. Kaikki ovat oppineet sisäsiistiksi. Eli sanoisin melkein että useimmissa tapauksissa se pennun sisäsiisteydestä stressaaminen on ihan turhaa. Kyllä ne oppivat: osa hitaammin ja osa nopeammin (riippuen lähinnä pennun fysiologiasta).
Taigalta (catching moments): hetkien tallennusta. Aitoja valokuvia.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Amadare

Amadare
Viestimäärä: 47

VS: SISÄSIISTEYS - Tiistaina, 18.12.2012 klo 01:51  
+
0
Meillä on vieläkin täällä sisäsiisteys hakusessa ja otettaisiin mielellään vastaan kaikenlaisia vinkkejä asiaan liittyen. Eli meidän poitsu täyttää kuun lopussa 9kk ja vieläkään ei uskalleta laittaa mattoja takaisin lattioille :( Välillä menee hienosti kaksikin viikkoa putkeen, ettei koira tee mitään sisälle. Nyt koira on kuitenkin tehnyt KOLMENA päivänä peräkkäin kakat sisälle, eilen läjiä oli olohuoneessa kolme kappaletta yhdellä kertaa, vaikka oltiin käyty lenkillä puoltatoista tuntia aikaisemmin. Poju on kyllä pääasiallisesti sisäsiisti, mutta kun pitkän, hienosti menneen kuivan kauden jälkeen tulee monta takapakkia, niin sitä alkaa oikeasti miettimään, että mitä tässä tehdään väärin tai voisiko koiralla olla jokin itsestään riippumaton syy siihen, että kakat tulevat välillä sisälle?

Koira ei siis enää pissaile sisälle, ainoastaan kakkaa. Kakan laatu vaihtelee, mutta pääsääntöisesti se on ihan normaalin näköistä ulostetta, ei löysää, tms. Annetaan pojulle ruokaa kahdesti päivässä (aamulla ennen yliopistolle lähtöä ja illalla klo 20-21 välisenä aikana). Ruokana meillä toimii Jahti&Vahti (tosin nyt parina viikkona ollaan syötetty Royal Canin:ia, koska J&J loppui ja uusi säkki saapuu vasta loppuiikosta). Pääsääntöisesti sisälle ulostaessaan koira tekee ne olohuoneeseen. (Olohuoneeseen pääsyä on vaikea estää, valitettavasti.)

Koira osaa tehdä kakat hienosti myös ulos, ja ollaan häntä siitä palkittu, kehuttu ja kiitelty aina kun näin on tehty. Mutta toisinaan, vaikka oltaisiin käyty lenkillä pari tuntia aikaisemmin (eikä koira ole kakannut ulos), niin koira käy vääntämässä läjän olohuoneeseen. Mahdollisuuksia siis kyllä on tehdä pihalle (viedään koiraa n. 4 kertaa päivässä ulos), mutta välillä koira ei käytä niitä. Mahdollisuuksien mukaan olen vienyt koiran ulos uudestaan parin tunnin jälkeen edellisestä lenkistä, jos kakkoja ei ole tullut. Kuitenkin jos olen menossa yliopistolle klo 10 ja tulen vasta klo 15 aikoihin kotiin, niin minulla ei ole mahdollisuutta käydä heti kohta uudestaan pihalla koiran kanssa klo 9:00 tehdyn aamulenkin jälkeen :(

Tosiaan tässä parin viikon aikana koira sai ERITYISEN hyvin rytmistä kiinni, ja aamulla tehtiin kakat ja pissat, iltapäivällä pelkät pissat ja iltalenkillä taas molemmat. Mutta nyt on iskenyt tämä kolmen päivän takapakki, ja tätä samaa on tapahtunut aikaisemminkin: ensin menee pari-kolme viikkoa hienosti, eikä lattioita tarvitse pestä, sitten tulee muutaman kerran takapakki ja homma alkaa alusta :( Parhaimmillaan koira on pystynyt pidättämään JOPA 8h päiväsaikaan ja yöaikaan JOPA 10h. Pidätyskykyä tuntuu siis löytyvän, mutta..? :(

Koira näyttää myös tietävän, että ulostaminen sisälle ei ole oikein, sillä kun poju huomaa, että bongaan ulosteläjän lattialta, koira pistää korvat luimuun ja kipittää pöydän alle/ sängyn alle "häpeämään". Ollaan myös pidetty koiralle ns. mykkäkouluja vanhinkojen jälkeen, muttei olla rankaistu/ huudettu, tms. (Tosin muutamina kertoina, kun olen saanut koiran lähes itse teossa kiinni olen todennut "HYI!" ja napannut _kevyesti_ niskasta kiinni.)

saije

saije
Viestimäärä: 3147

VS: SISÄSIISTEYS - Tiistaina, 18.12.2012 klo 23:40  
+
0
^Itse ottaisin ja vähentäisin ruokinta kerrat yhteen ja antaisin ruuan illalla lenkkien jälkeen. Koira rauhoittuu yöksi ja kakka tulisi sitten aamulla.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀

Reppis

Reppis

VS: SISÄSIISTEYS - Keskiviikkona, 19.12.2012 klo 10:51  
+
0
Millon ootte laittanu matot takaisin lattialle (jos ne on olleet pois lattialta pentuajan)?
Haaveilin mattojen laittamisesta takasin jouluksi, mutta jotenkin mietityttää tuon pörrömaton laittaminen olkkariin koska Ana viettää olkkarissa yksinoloaikansa. Eli vaikka mattoa pystyisi valvomaan meidän ollessa kotona, voisi ongelmaksi koitua nuo pidemmät yksinoloajat ja jos tahroja ei matossa erota.

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 325

VS: SISÄSIISTEYS - Keskiviikkona, 19.12.2012 klo 14:56  
+
0
Minä en ole uskaltanut vieäkään laittaa mattoja lattialle, vaikka Helmi on ollut sisäsiisti jo pari kuukautta. Ehkä ne voisi kohta laittaa...
PitaPata Dog tickers

Piipsu

Piipsu
Viestimäärä: 171

VS: SISÄSIISTEYS - Perjantaina, 21.12.2012 klo 07:44  
+
0
Osaisiko mahdollisesti joku auttaa, minun kaverilla on 4 vuotias saksanpaimenkoirasekoitus (uros), en muista mitä muuta oli mutta kuitenkin. On alkanut yhtäkkiä tekemään asioita sisälle silloin kun kaverini on poissa päivällä. Yöllä hän voi olla poissa vaikka kuinka kauan eikä ole mitään tehty mihinkään.
Hän on nyt vähentänyt jo veden määrää yksinoloaikana, ja on koiran kanssa niin kauan ulkona, että pissaa tulee enään muutama tippa ja kakatkin on tehty. Ja kehuu tietysti kun niitä asioitaan siellä tekee. Kun tämä kaverini pääsee koulusta kotiin, mikäli asiat on tehty -> siivoaa huomioimatta koiraa, ja koira on kuulemma sen näköinen, että tietää että ei saisi, eli häpeää. Mikäli asioita ei ole tehty -> Kaverini suurinpiirtein bilettää sen vuoksi.

Toivottavasti joku nyt ymmärtää tämän sepustuksen.
Blogi
PitaPata Dog tickers
Welsh Corgi Pembroke Sunoasis's Dance In June Time "Luca" s. 5.8.2012

Reppis

Reppis

VS: SISÄSIISTEYS - Perjantaina, 21.12.2012 klo 08:07  
+
0
Mikäli siis kyseessä on aikuinen koira, joka on tuohon asti ollut sisäsiisti ja sisällepissaamiset on yhtäkkiä alkaneet, kävisin kyllä eläinlääkärillä. Vaikea sanoa koiraa tuntematta, että voisiko olla kyseessä eroahdistus, pidätysongelmat, pissatulehdus vai mikä. Melkein kävisin ensin tutkituttamassa.

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 224

VS: SISÄSIISTEYS - Perjantaina, 21.12.2012 klo 19:10  
+
0
Nyt sapettaa. Täällä olis kohta 5kk corgin pentu (uros), menny tosi hyvin sisäsiisteyden kanssa. Jo 3kk jälkeen lakkas tekemästä pisuja sisälle oikeastaan kokonaan, mutta nyt on tullu kahtena päivänä takapakkia. (Mä kun luulin pääseväni ton kanssa helpolla, ei koskaan tarvinnu ees paperille opettaa.) Toruin sitä eilen kun se oli syöny kuusen koristeita, ties tasan mistä rankaistaan ja sitten meni omalle tyynylle ja lirautti pissat sinne. (Ehkä pelosta?) Yleensä se on nyt jo ruvennu istumaan takaoven edessä odottamassa pääsyä pihalle, mutta äsken kun istuttiin avokin kanssa sohvalla niin se makas lattialla ja yhtäkkiä alko vaan pissat valua alta. Tuli ihan luontaisesti "EI EI EI!" ja koira kiiren vilkkaa takapihalle.

En tiedä pelkääkö toi koira nyt mua, kun pesin sen tänään ja harjailin ja muuta, niin toinen tärisi koko ajan. Nyt sitten jouduin pestä sen uusiks kun se oli ihan pissassa. :( Mä järkeilin, että siks se teki makuulta ne pissat kun aatteli ettei uskalla muuten kuin tolleen "huomaamatta" ne tehä, eikä ees ilmottaa pissahädästään etukäteen? Mikähän tähän auttais, koira kyllä tottelee mua paremmin kuin avokkia ja mä oon aina ollu sille ankarampi ja vaativampi. Olen sitä välillä niskastakin retuuttanut jos se on tehny pahojaan ja jääny kiinni rysän päältä. Pitääkö mun nyt olla vaan hellempi ja hyväksyä nuo vahingot, välillä vaan unohtuu että tuo on oikeesti vielä pieni kun kaikki on menny tähän asti niin hyvin..
Welsh Corgi Pembroke "Joppe" s. 1.8.2012

Piipsu

Piipsu
Viestimäärä: 171

VS: SISÄSIISTEYS - Lauantaina, 22.12.2012 klo 17:36  
+
0
^ Meillä on täällä myös corginpentu. Oli tossa jokusen hetken lähes sisäsiisti ja vahinkoja tuli juuri muutama. Mikäli jää rysänpäältä kiinni niin kiellän kerran, jonka jälkeen olen huomioimatta pentua jonkin aikaa. Luulisinitse ainakin, että vielä ei kauheata numeroa vahingoista kannata tehdä.
Mielestäni täydellistä sisäsiisteyttä kannattaa odottaa aikaisintaan 6kk ikäisenä. Voi mennä helposti jopa vuoden ikäiseksi ennenkuin aina muistaisi missä pissataan.
Enkä nyt sanoisi, että pelkää sinua. Kunhan et kauheassa raivonvallassa pennulle aina huutele ku kiukuttaa. :hymy:
Kyllä se täysi sisäsiisteys sieltä vielä tulee. Täytyy vain malttaa vaikka niitä pissoja ei kauhean kiva olekaan siivota.
Blogi
PitaPata Dog tickers
Welsh Corgi Pembroke Sunoasis's Dance In June Time "Luca" s. 5.8.2012

innna

innna
Viestimäärä: 3504

VS: SISÄSIISTEYS - Lauantaina, 22.12.2012 klo 21:57  
+
0
Jos koira laskee makuullaan alleen, suosittelen eläinlääkärikäyntiä. Ei ole luonnollinen asento koiralle, pennullekaan, virtsata. Missään tapauksessa 5-kuukautiselle pennulle ei sisälle pissaamisesta raivostuta. Muutenkaan niskasta ei kuulu pentua retuuttaa.
Pessi ja Ilo <3
KC:n kollektiivinen laihdutus- ja liikuntablogi
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Reppis

Reppis

VS: SISÄSIISTEYS - Perjantaina, 28.12.2012 klo 13:35  
+
0
syntaksivirhe: Eläinlääkärillä kannattaa käyttää, koska laskee alleen. Tosin en tiedä, että saattaisko koira nyt todella pelätä sua jotenkin. Pentu on vasta 5kk ikäinen ja tulee tekemään virheitä tilanteessa kuin tilanteessa vielä jonkin aikaa. Pentuaika on yhtä oppimista, väärät teot pitää katkaista ja ohjata oikeisiin tekoihin. Ei siis "raivota", vaan katkaistaan toiminta ja ohjataan uudelleen kehujen kera.

MUOKS// Ja väärillä teoilla tarkoitan esim. huonekalujen järsimistä. Vahingoista ei pidä koskaan rangaista pentua. Joskus itseäkin kiukuttaa tuon vahingot, mutta kiukuttelen sitten itsekseni, en koiralle.

(Viestiä on muokattu perjantaina, 28.12.2012 klo 21:22)

Siirry sivulle: 1 ... 23 24 25
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä16706
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä4096
Viestejä yhteensä441868
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään96
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös150661
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.05.2013 klo 15:00)